Imagine

Interviul saptamanii, ep. I

DSCN4573

Pentru ca avem elevi ce merita cunoscuti mai indeaproape, ne-am gandit sa dam drumul la o serie de interviuri in care jurnalisti sunt tot elevi ai scolii noastre.

Interviul de față o aduce in prim-plan pe Denisa Flocea, eleva in clasa a VII-a A, deja o stea o muzicii populare romanesti, cunoscuta publicului larg sub numele de Denisa Solcan. Intrebarile apartin elevilor: Furdui Andrei (XII B), Prichici Alina (XI B) si Hrincescu Georgiana (XI B). Pentru mai multe marturii ale participarilor ei multiple la evenimente de gen si emisiuni televizate, va invit sa dati like paginii ei oficiale de facebook, Denisa Solcan.

  1. Când ai descoperit că ai acest talent, cel de a cânta muzică populară?

În familia mea se asculta muzică, în special muzică populară. Încă de mică din perioada grădiniţei m-am simţit atrasă de acest gen muzical şi de frumuseţea portului popular. Îmi făcea plăcere să urmăresc artişti îndrăgiţi. Îmi plăcea să îi văd pe scenă, dar niciodată nu am crezut că acolo voi ajunge şi eu să fiu, pe aceeaşi scenă cu artişti îndrăgiţi pe care îi apreciam. Am început să cochetez cu muzica populară la vârsta de aproximativ 8 ani. Fredonam prin casă melodii populare ale unor artişti îndrăgiţi. Am spus părinţilor că aş vrea să învăţ şi eu tainele muzicii populare.

  1. Cine te-a îndrumat spre muzică?

Părinţii mei văzând pasiunea mea pentru muzică au apelat la o persoană de specialitate pentru a-mi testa aptitudinile muzicale. Această persoană minunată este îndrăgitul solist de muzică populară dl. Marius Zgâianu. Am fost testată şi mi s-a spus că am talent, înclinaţii spre acest gen de de muzică şi merită să merg pe acest drum. Am început să iau lecţii de canto popular în particular.Începând din toamna anului 2012, sunt şi elevă a Şcolii Populare de Artă ,,Ion Irimescu” Suceava, secţia canto popular, în prezent fiind în anul III de studiu la clasa prof. Munteanu Cristi. Primii paşi concreţi în lumea muzicii mi-au fost îndrumaţi de către dl. Marius Zgâianu, un artist de seamă al Bucovinei care a ştiut să ajungă la inima oamenilor prin originalitate şi profesionalism.Este o persoană cu adevărat specială, cu un suflet mare care a fost , este şi va fi o călăuză în drumul cîntecului şi căreia îi sunt profund recunoscătoare.

  1. Cât timp îţi petreci exersând?

Pentru a mă perfecţiona exersez aproximativ 2 ore zilnic. Exersatul presupune exerciţii de dicţie, vocalize şi interpretarea vocală a unor piese îndrăgite.

  1. Când ai apărut pentru prima dată într-o emisiune televizată ?

Într-o emisiune televizată am apărut pentru prima dată în iarna anului 2011, pe postul Bucovina TV, emisiunea ,,Paşi prin Bucovina ,, interpretând 2 colinde din zona pe care o reprezint.

  1. În câte emisiuni ai apărut până acum ?

Până în prezent am apărut la numeroase emisiuni, dar nu aş putea să precizez cu exactitate numărul lor. Aceste emisiuni au fost difuzate pe diferite posturi TV cum ar fi :
TVR 2, TVR Iaşi, Naţional TV, Etno TV, Favorit TV, Est TV, Moldova TV, TV Sud Est, Bucovina TV, Plus TV.

  1.  Ai o mulţime de cântece. Care ar fi cântecul preferat?

Dintre cântecele mele pe care le-am prezentat cel mai îndrâgit de mine este cântecul ,,Ia uitaţi-vă la mine !,, orchestrat de maestrul Viorel Leancă, dirijor al Ansamblului Ciprian Porumbescu Suceava

  1. Cum te face să te simţi faptul că eşti mereu ocupată atât cu cântecul, cât şi cu şcoala ?Nu ţi se pare solicitant ?

Când faci ceva cu plăcere, nimic nu ţi se pare greu. După terminarea temelor şi învăţatul pentru a doua zi, exersatul pentru muzică pentru mine este o relaxare.

  1. Familia ta te susţine ?

Familia mă susţine şi m-a susţinut permanent, atât moral cât şi financiar. Fără sprijinul lor n-aş fi putut ajunge să fiu cunoscută şi apreciată.

   9.  Ce părere au prietenii despre succesul tău ?

Părerea prietenilor despre succesul meu este împărţită, unii mă susţin şi mă apreciază iar o mică parte mă invidiază. Nu poţi să fii pe placul tuturor.

10.  Care este cea mai frumoasă amintire legată de muzică ?

Cea mai frumoasă amintire legată de muzică a fost întâlnirea cu una din cele mai apreciate soliste din Bucovina, doamna Sofia Vicoveanca. Întâlnirea a fost într-un peisaj mirific şi anume pe Muntele Giumalău unde am participat şi eu la un frumos spectacol.

 11. Ce vedete de muzică populară ai cunoscut ?

Am cunoscut o mulţime de vedete atât din generaţia de aur cât şi tinere speranţe ale folclorului românesc, cum ari fi : Margareta Clipa, pe care o îndrăgesc şi îi cunosc aproape tot repertoriul, Sofia Vicoveanca, Mioara Velicu, George Finiş, Constantin Enceanu, Petrică Mâţu Stoian, Anton Achiţei, Pamfil Roată, Brânduşa Covalciuc Ciobanu, Cornelia Ciobanu, Nicoleta Voica, Irina Loghin, Elena Merişoreanu, Ioan Bocşa, Marius Ciprian POP, Ovidiu Purdea Someş, Ioan Dordoi, Anghelina Timiş Lungu, Alexndru Pugna, Domnica Dologa, Maria Şalaru, Ion Paladi, Cristina Spătar, Fuego, Corina Chiriac, Cornel Borza, Gheorghe Roşoga, Gheorghe Turda, Laura Lavric, Aurora şi Săndel Mihai, Marius Zgâianu, Gelu Voicu, Cornel Borza, Dana Dăncilă, Lucica Păltineanu, Rodica Andronic, Adriana Bucevschi, Nicolae Vieru, Gheorghiţă Rotaru, Elena Mândrescu, Cristina Gheorghiu, Mihaela Gurău, Silvana Râciu, Ionuţ Vieru, Oana Tomoioagă, Valentina Tipa Lulciuc, Gabriela Tăişanu, Silvia Semeniuc, Laura Haidău, Floric Costan, Angelica Flutur, Alexandru Brădăţan, Alexandru Nuţescu, Andrrea Haisan. Grigore Gherman, Letiţia Boroi, Ancuţa Corlăţan, Nicu Mâţă, Mirela Aanei, Dan Doboş, Dănuţ Onoiu şi mulţi alţii.

12.  Ce pasiuni mai ai în afară de muzică ?

In afară de muzică mă pasionează plimbatul în aer liber, cititul şi pictura.

13. Ai încercat să cânţi şi altceva în afară de muzică populară ?

Cochetez şi cu muzica uşoară, îmi place în mod special repertoriul regretatei soliste Mădălina Manole, dar şi melodiile interpretate de Angela Similia.

14. Îţi poţi imagina viaţa fără cântec ?

Indiferent ce voi face şi ce voi fi în viitor , muzica populară nu va lipsi din viaţa mea.
Pentru mine muzica este leacul minţii şi cred că purifică sufletele celor care o ascultă de praful vieţii cotidiene.

10723256_295516757315101_1049297990_n10723160_295512007315576_232146975_n10743420_295515727315204_170075817_n10726338_295521717314605_144418769_n10726290_295516027315174_4982534_n10726722_295512273982216_621755203_n10723464_295516793981764_408514742_n10743687_295515480648562_20453158_n10719011_295515423981901_997406159_n10728615_295515360648574_1476651410_n

Un comentariu la “Interviul saptamanii, ep. I

Lasă un comentariu